לוגו valet שירותי vip נתבג ושדה התעופה

הכירו את 5 המקומות הקדושים ביותר לאיסלאם בישראל

תמונה ראשית מקומות קדושים באיסלאם בישראל

תוכן עניינים

שתפו את הפוסט:

מקומות קדושים למוסלמים – אם אתם מחפשים חוויה תרבותית ודתית מיוחדת בישראל, אתם יכולים לבקר במקומות הקדושים למוסלמים שנמצאים ברחבי הארץ. האסלאם הוא הדת השניה בגודלה בישראל, ויש לה יותר מ-1.5 מיליון תומכים, בעיקר בקרב האוכלוסייה הערבית. המוסלמים בישראל מכבדים את האתרים הקדושים לאסלאם, שחלקם משותפים גם ליהדות ולנצרות. במדריך זה, אנחנו נציג לכם 5 מהמקומות הקדושים ביותר לאיסלאם בישראל, ונספר לכם על ההיסטוריה והמשמעות שלהם- בוא נתחיל!.

מסגד אל-אקצא

מסגד אל-אקצא הוא האתר השלישי בקדושתו באסלאם הסוני, אחרי מסגד הכעבה במכה ומסגד הנביא במדינה. המסגד נמצא בהר הבית בירושלים, שהוא המקום הקדוש ביותר ליהדות. המסגד הוקם בשנת 691 לספירה, והוא מכיל את כיפת הסלע, שהיא המבנה המזהה ביותר של העיר.

מסגד אל-אקצא מקום קדוש לאיסלאם בישראל
כיפת אל אקצא מקום קדוש לאיסלאם בישראל
כיפת מסגד אל אקצא: מתוך אתר ״אהבת ירושלים״ – רפי כפיר

לפי המסורת האסלאמית, מכאן עלה הנביא מוחמד לשמיים בלילת אל-מעראג’, ופגש את הנביאים הקודמים ואת האלוהים. המסגד הוא מרכז תפילה ולימוד למוסלמים, והוא גם אתר תיירותי פופולרי. המסגד פתוח למבקרים שאינם מוסלמים בשעות מסוימות, אבל הם אינם יכולים להיכנס לכיפת הסלע או להתפלל במתחם.

מערת המכפלה

מערת המכפלה היא המקום הקדוש השני ביותר ליהדות, והוא גם נחשב לקדוש לאסלאם. המערה נמצאת בחברון, והיא מכילה את קברות של אברהם ושרה, יצחק ורבקה, יעקב ולאה, ועל-פי המסורת האסלאמית, גם של אדם וחוה.

המערה הוא אתר עתיק, שנבנה על ידי המלך הרוד בשנת 23 לפני הספירה. במאה ה-14, הממלוכים הקימו מסגד על המערה, שנקרא מסגד אברהם אל-ח’ליל. המסגד הוא מקום תפילה למוסלמים, והוא גם מושא למחלוקת בין ישראל לפלסטינים. המסגד פתוח למבקרים שאינם מוסלמים בשעות מסוימות, אבל הם חייבים לעבור בביקורת אבטחה ולהצטייד בכרטיס כניסה.

מסגד אל-ג’זאר

מסגד אל-ג’זאר הוא אחד המסגדים היפים והמרשימים בישראל, שנמצא בעכו, העיר העתיקה של הצלבנים. המסגד נבנה בשנת 1781 לספירה, על ידי אחמד אל-ג’זאר, הפאשא ששלט בארץ ישראל בשלטון העות’מאני.

קרדיט לאתר ״עכו העתיקה״

המסגד מעוטר בקירמיקה, קשתות, ומנורות תלויות, והוא מכיל את קברו של הפאשא ושל נכדו. המסגד הוא מרכז תפילה למוסלמים, והוא גם אתר תיירותי נפוץ. המסגד פתוח למבקרים שאינם מוסלמים בשעות מסוימות, אבל הם חייבים להכנס בנעליים ולהתכסות בצניעות.

מסגד עומר 

ברחוב סנט הלנה, מול כנסיית הקבר הקדוש, עומד מסגד עומר. המסגד נבנה לזכר החליף עומר בן ח’טאב, שכבש את ירושלים בשנת 638 לספירה, והתפלל במקום זה. לפי האגדה, עומר הגיע לעיר עם חברו היהודי המומר, כעב אל אחבר, ורצה לראות את המקדש. הפטריארך סופרוניוס ניסה להטעות אותו ולהראות לו כנסיות אחרות, אבל עומר הבחין בזה ודרש להגיע למקום הנכון.

מסגד עומר מקומות קדושים לאסלאם בישראל
מתוך אתר ״אהבת ירושלים״ – רפי כפיר

שם ראה נזירה זקנה שמטילה אשפה על אבן השתייה, ושמע ממנה שזה מנהג עתיק לכפרה על החטאים. עומר החליט לנקות את המקום, ובעזרת כעב אל אחבר הוא הפיץ שמועה על אוצר טמון תחת ההר של האשפה. רבים הגיעו לחפש את האוצר, ובכך הם חשפו את אבן השתייה השלמה. כך נחשף הר הבית לעיני המוסלמים.

כיפת הסלע

כיפת הסלע היא מבנה מוסלמי עתיק ומרהיב שנבנה בשנת 691 לספירה על אבן השתייה בהר הבית. היא חלק ממתחם אל-אקצא ואינה קשורה למסגד עומר ברובע הנוצרי. המבנה מקושט בדגמים גיאומטרים וסמלים מלכותיים מדתות שונות.

כיפת הסלע ולא מסגד אל אקצא כפי שנהוג לחשוב – Freepik

היהודים מאמינים שאבן השתייה היא המקום שממנו נברא העולם ושכאן התרחשה עקידת יצחק. המוסלמים מאמינים שמכאן עלה הנביא מוחמד לשמים. מתחת לסלע יש מערה שנוצרה על ידי מלאך ונבנתה על ידי הצלבנים.

לסיכום

במדריך זה הצגנו לכם 5 מהמקומות הקדושים ביותר לאיסלאם בישראל, שמעידים על ההיסטוריה, התרבות, והמורשת הדתית של המוסלמים בארץ. מסגד אל-אקצא, שהוא האתר השלישי בקדושתו באסלאם, ואת כיפת הסלע, שהוא המקום שממנו עלה הנביא מוחמד לשמיים.

מערת המכפלה, שהוא המקום הקדוש השני ליהדות, וגם לאסלאם, שמכיל את קברות של אבות האומה היהודית והמוסלמית, מסגד אל-ג’זאר, שהוא אחד המסגדים היפים והמרשימים בישראל, שנבנה בעכו בתקופת העות’מאנים. ומסגד עומר, שהוא זכרון לכיבוש האסלאמי בירושלים, שנבנה ברובע הנוצרי בתקופת הממלוכים.

אם אתם מחפשים שירות VIP בשדה התעופה, אנו ממליצים לכם לבחור בחברת VALET, שמתמחה במגוון שירותי יוקרה במגזר העסקי והפרטי. עם VALET, תוכלו ליהנות מליווי אישי, קיצור תורים, הסעות ברכבים מפוארים, וסיורים מודרכים בכל השפות. VALET תספק לכם את החוויה הטובה ביותר, ותעשה את הטיול שלכם חלק, נעים, וללא המתנות מיותרות. בהצלחה!

עוד כתבות שיעניינו אותך

תמונה ראשית מקומות קדושים לדרוזים
בלוג סיורים מודרכים

הכירו את המקומות הקדושים ביותר לדרוזים בישראל

מקומות קדושים לדרוזים – הדרוזים הם קבוצה אתנו-דתית ייחודית, שמקיימת אמונה מונותאיסטית שהתפצלה מהאסלאם השיעי במאה ה-11. הדרוזים דוברי ערבית, וחיים בעיקר בלבנון, סוריה וישראל.

צריכים שירות VIP בשדה התעופה?

רקע