לוגו valet שירותי vip נתבג ושדה התעופה

מקומות הקדושים לנצרות

המקומות הקדושים ביותר לנצרות תמונה ראשית

תוכן עניינים

שתפו את הפוסט:

מקומות הקדושים לנצרות – הנצרות היא אחת משלוש הדתות המונותיאיסטיות המרכזיות, והדת בעלת מספר המאמינים הגדול בעולם. הדת הנוצרית נוסדה בארץ ישראל לפני כאלפיים שנה, והתבססה על הנצרות הקדומה. בואו נכיר את המקומות הקדושים ביותר לנצרות.

הדמות המרכזית בנצרות היא ישו הנוצרי הנחשב בה הן למשיח ישראל, והן להתגלות אלוהית ישירה בדמות אדם. שמה של הדת בעברית נגזר כנראה משמה של העיר נצרת שבישראל. נצרת היא העיר שבה גר ישו עם משפחתו רוב ימי חייו. ישו, נולד בעיר בית לחם שבהרי יהודה בשלהי ימי מלכותו של הורדוס.

1. מקומות הקדושים לנצרות – העיר נצרת

נָצְרַת היא עיר עתיקה במחוז הצפון בישראל, וכיום היא העיר הערבית הגדולה בארץ. נצרת היא מרכז כלכלי, פוליטי, תקשורתי ותרבותי ראשון במעלה בקרב ערביי ישראל, והיא סמן חשוב להלך הרוח במגזר הערבי בישראל. אזור נצרת היה נושב כבר בתקופה הפרהיסטורית כפי שמעידים ממצאים שהתגלו במערת קדומים על הר הקפיצה שבדרום העיר.לפי הברית החדשה התגוררו מריה, אם ישו ובעלה יוסף הקדוש בנצרת, בה ניתנה הבשורה ובה הגיע ישו לבגרות. מסיבה זו שוכנים בעיר מספר אתרים קדושים לנצרות, שבראשם אתרים המזוהים עם הבשורה.

נצרת עיר קדושה לנצרות

2. מקומות הקדושים לנצרות – כנסיית הבשורה ׳הבזיליקה׳

כנסיית הבשורה היא בזיליקה קתולית במרכזה של העיר נצרת השוכנת באתר שבו על פי המסורת הנוצרית ניצב ביתה של מרים הבתולה, אמו של ישו, ובו בישר לה המלאך גבריאל את הבשורה. הבזיליקה היא אחת הכנסיות החשובות בעולם, והיא הייתה לסימן ההיכר המזוהה ביותר עם העיר.

מקום קדוש לנצרות - כנסיית הבשורה

מקומות הקדושים לנצרות – כנסיית האושר

כנסיית האושר מקומות הקדושים לנצרות

לכנרת חשיבות גדולה בנצרות. לפי האמונה הנוצרית ישו עשה שם מספר נסים: הילך עליה, הטביע בה שדים , הרגיע רוחות הסערה. במקום יציאת נהר הירדן מכנרת נמצא אתר ירדנית המאפשר טבילה טקסית בירדן. כשליש מאתרי עלייה לרגל של תיירות צליינית לארץ ישראל נמצאים בגליל ומסביב לכנרת.

כפר נחום

על פי המסופר בברית החדשה, ישו קבע בכפר נחום את מרכז פעילותו במשך תקופה ארוכה, ואחדים משנים-עשר השליחים התגוררו במקום.

כפר נחום מקום קדוש לנצרות

כנסיית בית פטרוס

בית פטרוס היא כנסייה נוצרית קתולית בגן הלאומי כפר נחום שבצפון-מערב הכנרת. מבנה זה נקבע במסורת הנוצרית כביתו של השליח פטרוס הקדוש, ככל הנראה כבר באמצע המאה ה-1, והוא נחשב ל"בית הכנסייה" הראשון בעולם. מעל האתר נבנתה כנסייה חדשה בשנת 1990 המגוננת עליו.

כנסיית בית פטרוס

כנסיית שנים-עשר השליחים

היא כנסייה יוונית-אורתודוקסית בכפר נחום שעל חופה הצפוני של הכנרת.
הכנסייה הקטנה נושאת כיפות אדומות, וקבועים בה חלונות צבעוניים המכתיבים את איכות האור בחלל המבנה. בפנים המבנה איקונוסטזיס משיש אדום, וכמעט כל קירותיה מקושטים בפרסקאות עשירים.

כנסיית 12 השליחים

טבחה – כנסיית הלחם והדגים

כנסיית הלחם והדגים
פסיפס שנמצא בתוך כנסיית הלחם והדגים

כנסיית נס הלחם והדגים בטבחה (Church of Multiplication) מצויה לחופה הצפוני מערבי של הכנרת סמוך לצומת כפר נחום. הכנסייה שוכנת באתר עין שבע הידוע בשפע מעינותיו שרובם גופריתיים.

על פי האמונה הנוצרית במקום זה הצליח ישו להאכיל 5,000 איש באמצעות חמישה ככרות לחם ושני דגים בלבד. המסורת גם מספרת כי במקום זה הנחיל ישו את מורשתו לממשיך דרכו פטרוס הקדוש.

עוד כתבות שיעניינו אותך

תמונה ראשית מקומות קדושים לדרוזים
בלוג סיורים מודרכים

הכירו את המקומות הקדושים ביותר לדרוזים בישראל

מקומות קדושים לדרוזים – הדרוזים הם קבוצה אתנו-דתית ייחודית, שמקיימת אמונה מונותאיסטית שהתפצלה מהאסלאם השיעי במאה ה-11. הדרוזים דוברי ערבית, וחיים בעיקר בלבנון, סוריה וישראל.

צריכים שירות VIP בשדה התעופה?

רקע
רוצים לקצר את התורים שלכם בטיסה הבאה?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם